fredag, februari 15, 2008

Värsta scenario

Igår klockan 22 skickade jag in ett lamt försök till ett syfte till uppsatsten. Hade just inte läst något alls, vet inte om det finns data eller om jag ens vågar mig på ämnet. Fick akutångest efter att jag skickat in det och letade böcker och artiklar. Hittade just inget alls. Mitt hopp ligger just nu i Lina Gustafssons händer, hon ska ha skrivit en uppsats om något som liknar mitt ämne. Men solen skiner och det ä fredag, två goda ting. Inte för att det gör något bättre, fortfaranade tenta imorgon så vi kommer nog att sitta i skolan mest hela dagen och räkna på obligationer, aktier och andra bra-att-ha-saker. Riktigt trist.

Mailar med ett gammalt ONS, tänkte att jag behövde lite beundran. Istället sitter jag och tröstar honom eftersom han just gjort slut med son tjej. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men jaja, det var ju faktiskt jag som började. Tog tag i min andra flört, Advokaten, istället vilket oftast är ett dumt beslut. Men idag känns det fortfarande ganska bra och för engångs skull tror jag att jag är med på vad han sa. Så nu blir det snart ett miljöombyte, precis det jag behövde. Ibland känns stan lite för liten. Så nu bär det snart av till huvudstaden för oändlig beundran och gratis mat. Flott ska det vara, jag menar han jobbar ju som jurist och jag har betalat dyra pengar för min biljett dit.



Nu antar jag att det är dags att dra vidare till skolan. Här hemma blir det inget vettigt gjort och idag måste jag verkligen försöka...

Inga kommentarer: