söndag, februari 10, 2008


Nu är biljetten köpt och steget mot min fantastiska resa till staterna är mindre. Nu har jag ju en tid då jag ska åka dit och en då jag kommer hem igen. Det kommer att bli ett fantastiskt äventyr och ett stort steg i mitt liv. För att inte tala om en belöning för att jag har tagit mig igenom 16 år av skola.

Precis efter att jag tryckt "beställ" och allt var inknappat och pengar dragna från mitt Visa var jag tvungen att skicka galna mail till de som jag ska hälsa på. Har redan fått svar från Sara och hennes mail var lika galet entusiastiskt som mitt. Det värmer fint.

Något annat som la sig som en filt över allt var smset från Johan, ett internskämt som vi kom på en kväll när vi låg och fnittrade i soffan och han strök mig över håret för att få väggen att röra sig bortåt, så att jag inte skulle springa in i den. Och Julia förstås. Hon är bra på alla sätt och en så förvirrad människa att till och med jag känns välidigt organiserad i jämförelse. Jag vill vara där och reda ut allt med henne, se till att hon får allt på rätt köl igen.

Men nu är det dags att stänga ner allt, sluta flörta och gå och sova. Tenta imorgon från kl åtta. Tungt att gå upp så tidigt. Hur ska jag palla ett vanligt liv då man måste gå upp så tidigt varje dag? Nej tack, hemmafru var det va?

Inga kommentarer: