fredag, februari 08, 2008

När jag igår cyklade hemmåt kände jag mig ganska nöjd med dagen. Hade lyckats hitta de där uträkningarna som jag trodde skulle lösa hela FEK A-tentan och att dagen idag skulle gå som en dans. Men enligt Murphys lag är det så att allt som kan gå fel, kommer att gå fel.

Givetvis var det inte bara de uträkningarna jag hittade igår. Det är massor med saker som jag inte har lärt mig ännu och viljan att lära mig dem är faktiskt minimal. Hela den här oviljan skulle kunna vara en reaktion på att jag ännu inte ätit någon lunch eller helt enkelt en reaktion på att jag är trött på det mesta. Jag gör precis som man ska, men lyckas inte. Blir lätt sur på sånt, ännu lite surare blir jag på att det tar så himla lång tid att hitta alla svaren, men jag antar att det är saker som man får ta för att inte ha pluggat något under terminen...

Nu ska jag gå en trappa ner för att värma min lunch, ta några andetag och försöka igen. Sitta hela natten om det ska vara så. För imorgon vill jag att allt ska gå som på en dans!

Inga kommentarer: