tisdag, februari 12, 2008

Planer som blir lite senarelagda

Typiskt. Inte gick jag upp direkt när klockan gick igång, inte idag heller. Fast jag bestämmer mig för det varje kväll. 'Imorgon ska jag gå upp direkt, tänk vad mycket jag kommer att hinna med då'. Men alltid blir det densamma ursäktsramsan som vrider sig in mellan mina beslutsamma tankar och gör dem så veka. Det är så varmt under täcket och jag behöver ju faktiskt inte gå upp just nu, den här sekunden. Jag kanske kan skylla allt på Johan som bestämde sig för att göra illa handleden på träningen igår och var tvungen att sitta på sjukhuset hela natten, givetvis ställer jag upp på hans sms-krig med uppmuntrande ord och sms-händer som smeker hans lockiga hår. Inte kan jag mitt i avsluta det hela för att sova, låter väldigt egoistiskt.


Så nu sitter jag här, läser mina morgonbloggar och äter frukost fast jag igår planerat att jag redan nu skulle vara påväg till skolan på min gula cykel. Jag antar att det inte går mycket fortare för att jag sitter här heller. Dags att ta tag i saker!


Idag är det tisdagen den 12:e februari, vilket betyder uppläggning klockan 15. Äntligen! Känns helt okej ända tills jag tänker på det engelska ordet av uppläggning, defense. We are going to defend our thesis today. Då känns det i magen och leendet smälter bort ganska snabbt.

Inga kommentarer: