måndag, februari 25, 2008

Det går bra nu

Helgen har spenderats i min mammas ömma vård, gratis mat, diskmaskin och godis i massor. Pappa myser nog lite i smyg över att alla barnen var hemma och förde liv, precis som det brukade vara. Skönt att ha någon att sucka över. Sov också i min lillasysters nya lägenhet, bakade pizza och åt chips vilket var himla mysigt med. Någon sa att de flesta familjerelationer bättras på något så enormt när man flyttar hemifrån och jag är beredd att hålla med. I fredags längtade jag efter att få flytta tillbaka till Örebro bara för att få hänga lite oftare hemma hos min syster eller hon hos mig.

Solen sken i morse och allt var glatt ungefär till klockan nio då det var dags att sätta tänderna i ännu en micro D föreläsning med mild förvirring. Jag hoppas innerligt att det mesta ska klarna såfort jag har kommit igenom de tillhörande kapitlena. Håll tummarna för mig!

Cyklade hem vid halv sex för att äta och åka vidare till dansstudion, höll på att bli påkörd två gånger och så hoppade kedjan (olja på fingrarna och på min allra-vackraste-kappa). Så himla typsikt. Men det var en bra balettlektion.

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli kvart i tolv så jag kan gå och möta Albert vid Akademibokhandeln och slåss på bokrean. Årets höjdpunkt! Väntar också lite på att Advokaten ska komma online så jag kan meddela att jag bestämt mig för att komma upp till huvustaden och besöka honom, har faktiskt en ny klänning att visa honom. Och så behöver jag lite miljöombyte och semester från allt här.

Inga kommentarer: