tisdag, februari 26, 2008

Fynd?


Jag steg av cykeln precis när de öppnade dörrarna på Akademibokhandeln kl 12. Jag hade en noggrant utänkt plan och lista på böcker som jag kunde tänka mig att köpa. Inget var lika fint i butiken som i katalogen så det blev bara en bok därifrån, Doktog Glas av Hjalmar Söderberg. Men som tur var Albert med på min strategi att även hinna med Bokia. Där blev det dessto mer, trots låga odds (tråkigt lite böcker i vanliga fall). Å Bokia fick jag tag i:
~ Vilda svanar av Jung Chang
~ Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra av Liza Marklund och Lotta Snickare
~ Volvolastvagnar av Erlend Loe
~ Allt din mamma borde har lärt dig av Rut Carpenter
Jag stod och höll i Hillary Clintons biografi men den fick stå kvar i sin hylla. Trots ordet biografi så hade jag faktiskt förväntat mig mer av henns synpunkter och politik som hon faktiskt har bedrivit hela tiden. Får väl helt enkelt gå på Bills bok istället.
Har också upptäckt att jag måste äta betydligt mer för att orka träna så här mycket som jag faktiskt gör. Går mest runt hela tiden och känner mig hungrig och väldigt snurrig. Otroligt dålig karaktär på mig just nu, det är inte det jag vill uppnå för då hade jag lagt upp det på ett helt annat sätt.
Har inte fått tag i Advokaten ännu. Jag vill åka till Stockholm nu i helgen så jag vill ha tag i honom nu på sekunden! Skulle vara så typsikt om jag inte fick tag i honom och att det inte alls blev av nu till helgen bara för att jag tycker att det skulle passa bra...

Men nu är det dags att äta och gå iväg till skolan, D-uppsatsen väntar.

Inga kommentarer: