måndag, februari 25, 2008

Fondmästerskapen


Jag är himla sugen på att anmäla mig till Swedbanks fondmästerskap. Vinsten är en miljon kronor, inte för att jag på något sätt tror att jag kommer att vinna men det kan vara bra att få leka med fiktiva pengar för att kunna arbeta fram en bra sparstrategi till mina riktiga fonder så att de kan gå bättre än vad de gör just nu... Endast 100kr kostar det att anmäla sig och tävlingen pågår mellan den 18:e mars och 18 februari nästa år. Ska även försöka tvinga mina syskon att delta eftersom det finns en speciell tävling för ungdomar mellan 13 och 18 som dessutom är gratis. Det finns verkligen inget att förlora här, även om du inte kommer att få tillbaka de 100 kronorna som du satsade i början av tävlingen kommer man att ha tjänat så mycket på all den information som man kommer att ha samlat ihop om fonderna, vilka som är bra och mindre bra, man kommer att lära känna sig själv och om man är en risktagare eller har en mer motvilja mot risker. För ett framtida bra sparande helt enkelt!

Inga kommentarer: