tisdag, februari 26, 2008

Självkänsla nu!

Gjorde något förbjudet och laddade hem Mia Törnbloms ljudbok Självkänsla nu! La över den på min I-pod och började lyssna på den på väg till skolan. Nog för att Mia, som läser upp den själv, låter lite robotaktig och att jag kan störa mig välidgt mycket på det har hon mycket bra att säga. Jag kan verkligen ta till mig vad hon säger och inser värdet i det hon vill förmedla. Jag blev lite ledsen när jag var tvugen att stänga av och börja sortera i Excelfiler och räkna på olika prisindex och totala konsumtioner över åren 1980-1998. Men mycket fick vi gjort och efter mycket petande fick vi det nästan att fungera i statistikprogrammet SPSS.

Sen fick jag gjort en inlämningsuppgift som skulle in till distanskursen i företagsekonomi. Nu är den klar och jag kan boka av den helt och hållet. Nu är det bara att vänta på betyget...

Det blir ingen träning idag. Det mesta värker och det känns som om jag förtjänar en vilodag. Dessutom kan jag tänka på minst 100 saker som jag borde göra men som jag antagligen inte kommer att göra ändå. Men man kan alltid hoppas på individens karaktärsförbättringar. Men det finns mycket annat att glädja sig över idag och det ska jag banne mig göra! Nu när jag snart har en ny, förbättrad självkänsla.

Inga kommentarer: