söndag, mars 02, 2008

Det blev av

Jodå, han hörde av sig och inte bara via ett simpelt SMS, han ringde upp mig vilket var lite märkligt men lovade en hel del. Så det var bara att boka bussbiljetten och börja se fram emot en weekend i huvudstaden. Det blev lyxbuss upp, med gratis internetuppkoppling ombord. Så jag hann jobba på uppsatsen, fantastiskt! Sprang runt och kollade in affärerna, i spöregn. Jag var inte ensam om det, Niotillfem-Sandra var också där. Hemma hos Advokaten bjöds det på färska musslor och pasta, limepannacotta med färska hallon och godis. Yum! Pluspoäng. Men jag vet inte, det var inte alls som jag hade tänkt mig... Men jag åkte tunnelbana alldeles själv och hamnade rätt. Flörtade med biljettkillen och satt mitt emot ett säte som var fyllt med sågspån, vilket var lite märkligt.

Men nu är det bara att ställa in siktet på en ny vecka med jobb på banken och en första draft på uppsatsen ska in.

Inga kommentarer: