fredag, mars 07, 2008

Vad är det jag läser?

Läser på SvD om Reinfeldts besök på en gymnasieskola där ungdomarna ska ha skrikit "Hata, hata! Reinfeldt tar våra pengar". Det enda jag orkar tänka är "vad fint och omtänksamt av dem..." Det är precis sånt som gör att världen går vidare och det skapas en vacker sammanhållning i Sverge, en sammanhållning som bygger på kärlek och förståelse för människor. Men näää. Jag hoppas att detta endast var några få individers påhitt och att de andra följde med för att få någon sorts uppmärksamhet. Det är alltid skönare att säga saker i en stor grupp än att ensam framföra sin åsikt. Men å andra sidan, hade det varit på min gymnasieskola hade jag nog varit lite upprörd så röd som jag var då. Jag vill inte förringa någon alls, men ibland måste man se längre än till vad Aftonbladet eller Expressen skriver, man måste kritiskt granska deras "fakta" och överväga om det känns som rimligt. Klart att det inte går som på spår när den nya regeringen får arbeta i hård motvind och ändå så var det VI som röstade fram dem! Det är som att rösta i Melodifastivalen och sen klaga på att fel låt vann... Snälla, sluta. Gör något åt saken, rösta är ett bra tips. Skaffa mer information om vad den nya regeringen faktiskt har gjort och vad vi nu kan förvänta oss för verkan av det.

Bättring, ni är Sveriges framtid och det förväntas lite mer av er...

Inga kommentarer: