måndag, mars 24, 2008

Sista dagen

Första dagen på den nya veckan, sista dagen innan tentan. Perfekt! Sen kan jag ha ledigt!
Jag bara skojade, efter tentan är det bara att sätta sig och hets-skriva på uppsatsen, köra in data i Excel och förhoppningsvis krånglar den inget och ger mig hyffsade resulat redan första veckan. Håll tummarna för mig för det kommer att behövas!

Jobba på banken ska jag också göra den här veckan 1½ dag, då går det bort men jag får i alla fall lite pengar till USA i sommar.

Jag har nog lyckats hitta svaret som ska hjälpa mig med mitt svintohår. På Lockigt.se finns en metod som går ut på att skippa schampo eftersom det torkar ut håret. Istället ska man tvätta med balsam och göra inpackningar med ett lite tyngre balsam. De bilder som finns upplagda på forumet är fantastiska! Givetvis går det inte med vilka produkter som helst, de ska vara fria från silikoner, proteiner och mineraloljor. Det är en hel vetenskap det där... De diskuterar också alternativa rengöringssätt för ansikte och kropp som går ut på att tvätta och smörja in sig med olja (vanlig oliv-, raps- och solrosolja). Det verkar också intressant. Men innan man slänger sig in i något sånt här känns det som om man vill göra slut på sina andra produkter först som är inköpta för säkert 1000-tals kronor.

Nu är det dags att gå iväg till min sista tenta-pluggsdag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.

Annika sa...

Hej! Lite sent, men ändå: Är du gullig och ändrar länken till lockig.se (alltså utan t) eftersom det är den sidan du pratar om? Tack!