tisdag, mars 04, 2008

Mitt liv i kaos

Det enda stället i mitt liv som inte ligger i totalt kaos är mitt loft där jag sover. Men precis överallt annars ligger allt i oordning. Men min planering verkar fungera helt okej, 1:a utkastet på D-uppsatsen är färdigt och inkskickat, distanskursinlämningarna är färdiga och godkända, uppgiften på mikroekonomikursen är nog under kontroll och datan för C-uppsatsen är på gång. Min planering funkar helt okej om man då bortser från distanskursläsningen och läsningen till min riktiga kurs... Hur går det ihop? Hur kan jag ligga så bra till och samtidigt så dåligt? Ett av livets eviga mysterier och inte blir det bättre av att jag sitter här och ojar mig.

Var på after work med CUF nu på eftermiddagen, Fredrik Federley var där och pratade om politiskt ledarskap och annat intressant. Så himla skönt att sitta och lyssna till någon utan att känna kravet på att det ska lagras och noga antecknas för att senare tentas av. Albert var med mig också vilket gjorde saken ännu bättre. Han ställde kluriga frågor och verkade gilla det med.

Nu verkar det som om jag gjort allt jag skulle för dagen och det är nog lika bra att gå och lägga sig. För imorgon vill jag vakna upp tidigt och verkligen känna mig pigg, hinna med en massa saker innan det är dags att gå till skolan för att fortsätta med uppsatser, uppgifter och läsning. En dag kanske jag lyckas.

Inga kommentarer: