torsdag, mars 06, 2008

Skickat

Att klicka på 'Skicka'-knappen kan vara så otroligt svårt ibland. Det här var ett sånt tillfälle. Jag skickade nu iväg min traineeansökan till Danske Bank. Så nu är det bara att vänta och vänta och vänta.

Fick en liten aha-upplevelse idag när jag satt och gjorde hjärndöda kalkyleringar i Excel. Ni vet när Carrie i Sex and the City åker med Alexandr till Paris? Hur hon föreställer sig att det ska vara så otroligt romatiskt och fantastiskt. Visst är det så i början men det svalnar ganska fort och hon börjar längta tillbaka till sitt vanliga liv. Min resa till Stockholm i helgen var nog precis en sån Paris-resa. Jag hade byggt upp luftslott om hur det skulle ha varit och det var nog inte riktigt så det blev. Jag försökte hårt, myste ner mig i soffan, dressade om till mitt fantastiska fodral till middagen och var så charmerande som jag bara kunde. Han lagade musslor och pasta, limepannacotta med färska hallon och så hade han köpt lösviktsgodis. Visst låter det perfekt. Men det var detaljerna, hans jargong och tonlägen. Inte alls den charmör som jag kommer ihåg att han var. Därav den rätt matta stämmningen när jag kom hem. Men nu känns det lite bättre, nu när jag kan sätta ord och jämför med någon annans upplevelser.

Imorgon är det fredag och det kommer bli hur bra som helst.

Inga kommentarer: