torsdag, augusti 31, 2006

Telfoner

Jag får ju faktiskt påstå att jag är lite skrämd av telefoner. Läskigt att ringa nummer man aldrig har ringt förut, läskigt att inte riktigt veta vad man ska få för svar och bemötande. Har telefonterrat SAS, Örebro Airport och Föreningssparbanken. Efter mycket om och men fick jag de svar som jag ville höra.

Hade lite svårt att se hur jag skulle hinna med att gå av planet i Köpenhamn och checka in till nästa plan på 20 minuter. Örebro Airport sa "Nää, det är omöjligt. Du hinner inte få med dig ditt bagage på 20 minuter, det tar minst 40 miunter". PANIK. Dryg gubbe var det som svarade också. Ringde till SAS för att skälla ut dem, jag menar det är ändå de som sålt biljetten till mig. Bemöts av en härlig morrländska som förklarar att allt kommer att gå fint, allt jag behöver göra är att leta på min gate och sätta mig ner och vänta eftersom jag har allt på samma biljett. Inget att oroa sig över. PHEW. Det är sånna som norrländksan som får mig att vilja prata mer i telefon medan sur-gubben avskräcker mig för all framtid att lyfta en lur, ever.
När jag ända höll på skulle jag ju lika gärna ringa till banken för att fråga vilka avgifter de tänker ta av mig för att jag betalar med VISA i Italien. 1,5% på valutakursen. Det kan jag leva med. Dock var det gratis att ta ut pengar i en automat. Jaha. Tack för det. Låter bra.

Inget att oroa sig över. Ta det luuungt.

Andas ut.

Inga kommentarer: