lördag, augusti 05, 2006

Buona Notte

Jag har fått låna min systers bärbara dator och sitter framför TVn och surfar. Otroligt avkopplande och intelligensbefriat. Har hittat en söt italiensk film på tvåan som jag slänger ett öga på då och då. Testar mig själv om jag förstår vad de säger, får väl erkänna att det inte går allt för bra. Några ord här och där känner jag igen, men förstår inte mycket alls. Kvinnan i filmen blev kvarglömd på en vägrestaurang och blir tillsagd att vänta, men istället liftar hon till Venedig. Där hyr hon ett rum och tar ett jobb som hjälpreda i en blomsterbutik. Vackert språk, en vacker stad och ett härligt flyt i filmen.

Idag har hela familjen varit och röjt upp hemma hos mormor och morfar. Alla barn har tittat, sorterat och utvärderat. Visst fanns där fina saker, för min del blev det nio kristallglas och massor av vackra uppläggningsfat från 50-talet, några linnedukar och andra handbroderade dukar. Nu är det enda som saknas ett hem att ställa allt i, men det får bli tidigast om 1 ½ år när utbildningen är slut. Det sista som ska ses över är mormors alla smycken vilket kan bli jobbigt, för mig är det ju forfarande hennes smycken. Inget man kan rota runt i och bara ta vad man vill ha. Det blir bara så fel.

Vi avlsutade dagen med att grilla här hemma. Det är inte ofta man äter grillad fläskfilé som student.

Ciao!

Inga kommentarer: