fredag, augusti 11, 2006

6 dagar kvar: Lycklig

Fredag, bara själva ordet gör en lycklig.

Besöket hos frisören var väl så där. Jag tycker alltid att man går ifrån frisören i en liknande frisyr som hon som klippte... Men om jag själv får fixa lite med det blir det nog snyggare, just nu tycker jag att jag ser ut som en pudel och det är inte riktigt vad jag eftersträvar.

Här är förresten mina Göteborgsfynd, Lee jeans för halva priset och en Tommy Hilfiger tröja som var nedsatt med 40%. Sötaste färgen och helt underbart skön. Den kommer att lysa upp min höst. Detta ska matchas med mina nya produkter från i.d. Har ännu inte hunnit att pröva dem, men de kommer att passa perfekt till hösten då det är naturligt sminkad som gäller. Jag har till och med studerat den lilla DVD:n som man får med i startkitet. Otroligt underhållande. Så snart måste det vara fest så jag får klä upp mig och lägga mitt nya smink.

Nu är det två månader sedan jag inhadlade mitt lilla prova-på-kit från Dr. Hauschka och jag är frälst, som jag också vet att många andra är. Jag är verkligen jättenöjd, alla mina break-outs är borta och huden verkar balanserad igen. Så otroligt skönt. Lite charmigt tycker jag det är med den speciella doften. Det doftar naturprodukt, lite märkligt men på samma gång gott och det ger mig en skön känsla. Kanske har de lurat mig totalt, men jag tror benhårt på att det är framställt av de örter som de påstår. Hjälper gör det ialla fall och det är väl huvudsaken... Jag har äntligen hittat hem i hudvårds-djungeln.
Nu är nästa steg att hitta bästa pris och inhandla produkterna i normalstorlek. Men det gör jag gärna idag, för det är fredag.

Inga kommentarer: