söndag, augusti 20, 2006

Bara därför att

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?
Olika, ibland ingenting alls, men så slår jag till på de riktiga dyrgriparna.

2. Vad väckte ditt intresse för smink?
När jag i gymnasiet såg vad snyggt det kan bli om man är duktig

3. Favoritmärke? Varför?
Har inget favorit märke som helhet. På mascara tycker jag om Dior, ögonskuggor köper jag från det märket som hr den bästa färgen för tillfället likaså med gloss. Jag använder i.d's foundation och rouge. När det gäller rengörngsprodukter är jag helt frälst av Dr. Hauschka.

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?
Mest från Kicks och Åhlens, men också från Hudoteket och Tradera.

5. Nämn något som kännetecknar din make-up.
Vardag: väldigt naturlig, lite mascara, ljus ögonskugga, concealer där det behövs och lite gloss
Fest: Mascara i många lager, eyeliner, mörkare ögonskugga och läppstift.

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?
Bästa: Min DiorShow mascara, den ger vad den lovar.
Sämsta: Måste nog säga Clinique's foundation som lägger sig som en hinna och blir otroligt kakig.

7. Hur sminkade du dig för 5 år sedan?
Inte alls...

8. Bästa hudvårdsprodukterna?
Efter att han provat allt, känns det i alla fall som, har jag äntligen hittat rätt: Dr. Hauschka.

9. Bästa makeup-produkten?
Mascara?

10. Bästa hårprodukterna?
L’Oréals Elvital Nutri-Gloss

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?
Doves Summer Glow och ldB’s hudlotion

12. Bästa skönhetsbloggen?
Engla’s Showroom

Inga kommentarer: