söndag, januari 21, 2007

Trams

Latsöndag. Sängen mest hela dagen, med datorn som sällskap. Pratat med Johan hela dagen på det där programmet som alla har. Tycker att förkortningen låter så fjantig. Hela meningen mister sin trovärdighet när man säger förkortningen.
Poängen i alla fall är, varför så mycket konversation just nu? Undertryckt längtan eller bara för att vi känner varandra sen förr? Delat förflutet? Delad framtid? Mycket märkligt i alla fall. Jag beter mig väldigt märkligt, lockar och vitsar. Eller har våra samtal alltid varit sånna?

Erlend Loe-boken kunde tyvärr inte ge mig någon guidning genom mitt liv. Jag tror jag behöver Naiv.Super. för att få bort mina hjärnspöken. Kanske ska be mamma skicka hit den för att lugna den värsta stormen.

Dags att fördjupa sig i viktigare saker än mitt innandöme.

Inga kommentarer: