torsdag, januari 04, 2007

Dagens I-landsproblem


Efter att ha levt med en väldigt begränsad garderob när det gäller accessoarer så står jag ännu en gång inför valet och kvalet; vilka handväskor ska få följa med till Helsingfors?

Vi har de givna, de tre som jag köpte i Milano. Men undertiden har jag även köpt två på Tradera som jag gärna skulle vilja ha med mig och gärna den fina väskan i tweedtyg från H&M och den bruna stora väskan som jag nygligen hittade i garderoben... Mmm, det kan fortsätta rätt länge sådär. Och helt plötsligt står man där med en resväska fullproppad med bara handväskor. Det i sin tur tar bort väldigt mycket av spelutrymmet för att köpa nya väskor i den finska huvudstaden. Gah! Varför utsätter livet mig för sånna här val? Jag trodde att jag lidit färdigt efter att gjort valet till gymnasiet för X-antal år sedan.

Börjar känna ett rejölt sug efter kurslitteratur nu, det är i alla fall ett bra tecken. Jag vill studera.

Vänta! Nu kom jag på ännu ett problem med packningen. Min mamma tog med mig på shoppingtur vilket slutade med att jag köpte nya kläder. Jaha, och vart om jag får fråga ska de få plats? Mycket, mycket onödvändigt. Jag måste ha någon gen som undermedvetet gör saker svårare för mig, förvärrar alla mina problem tills de verkar outhärdliga. Men vad vore livet utan problem? Klokt sagt av mig, jag är mycket stolt.

Inga kommentarer: