fredag, januari 26, 2007

Åker till Tallinn

Imorgon ger vi oss av för en tripp till Tallinn. Men det har jag ingen lust att skriva om. Det jag egentligen ville filosofera över är väl mest hur man kommer på brilljanta idéer för att sedan, när man ska skriva ner dem eller föra dem vidare så är de putsväck.

Tog en tripp in till down town, köpte mig ett nytt puder, samma märke, annan nyans, 30kr billigare än i Sverige.

Finland vs Sverige:

  • I Finland kan man ringa på mobilen till tokbilliga priser, även utomlands (1-0)
  • På HSE får man 250 gratis utskrifter varje termin (2-0)
  • En gratis drink med shot och massvis av komplimanger och visat intresse (3-0)
  • Huvudstad vs. Sveriges 7:e största stad (4-0)
  • Klubbar som har öppet sent (5-0)
  • Bussar som går lika sent (6-0)

Tyvärr, Sverige, trots mina rötter och kärleken till fädernes landet så kommer jag nog inte tillbaka.

Inga kommentarer: