onsdag, juli 19, 2006

Sista dagen hemma

Jaha, nu får jag allt ta mig i kragen och pallra mig ner till jobbet imorgon. Den värsta dagen av dem alla, men, men... Sen är det fredag och jag bör överleva. Sitter på balkongen och äter frukost och bloggar, det är rätt lyxigt om jag får säga det själv.
På schemat idag står veckohandel på ICA, tursamma som vi är kan vi åka dit i en ny V50, inte fel alls att slippa släpa med kassarna på bussen.

Det känns som om jag gjort alt man kan på nätet nu under de här två dagarna jag har varit hemma, finns inget över till idag. Visst skulle jag kunna diska, men hur kul är det på en skala?

Började använda mitt Dr Hauschka-fynd. Det kan vara inbillning för att jag vill att den ska fungera men den känns väldigt skön och fuktig.
Min hy har alltid var väldigt medgörlig, när de flesta hade problem under tonåren flöt jag bara igenom eländet utan att ens bry mig. Jag använde aldrig någon rengöring eller la masker. Det är nu på senare år som jag har börjat få problem med finnar och orenheter i huden, mycket irriterande. Så jag började i den lägre prisklassen, testade på klassiker som Clerasil. Där gick jag på deras små pads som är indränkta i något sorts ansiktsvatten som sved något så fruktansvärt och resulterde bara i ännu mera finnar eftersom det torkade ut huden. Nu när jag pratade med "min" hudterapeut sa hon att Clearasil egentligen är falsk marknadsföring eftersom den innehåller alkohol och bara gör problemen värre.
Sen har jag testat märke efter märke, det mesta mellan Clerasil och Clinique. Vågar knappt tänka på hur mycket pengar jag har lagt ut på diverse rengöringsprodukter och krämer som lovar guld och gröna skogar. Mest besviken är jag på Clinique, visst kan jag förstå att en ansiktstvål för 25kr inte gör några underverk, men en tvål för 150, ansiktsvatten för 180 och en lotion för 250kr kunde väl ha gett min hud någon upprättning. Men inte...

Så nu är jag inne på ett helt nytt märke, Dr Hauschka, som har fått väldigt bra kritik, bland annat från Cherchez La Femme. Kände inte för att gå på full size förpackningarna efter alla anda nitar jag gått på. Som tur vr hittade jag ett litet prova-på-kit på Mrs H för 135kr. Av någon anledning vill jag också kolla i hälsokostaffärerna här i stan innan jag bestämde mig.
Lite lätt stressad bestämde jag mig för att bara snabbt springa in i en hälsokostaffär innan jag skulle med tåget till Örebro. Och vad finner jag inte där om inte Dr Hauschkas lilla prova-på-kit till reapris. 52,50 betalade jag för det lilla kittet och genast spred sig ett leende över ansiktet. I kittet finns:

- Rengöringscreme 10 ml
- Rengöringsmjölk 5ml
- Flytande dagcreme 10 ml
- Kvittencreme 10 ml
- Rosencreme 10 ml
- Ansiktsvatten 10 ml

2 kommentarer:

Anonym sa...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interestedhttp://indexmachine.info/2197.html or http://indexmachine.info/3427.html and http://google-machine.info/195.html