torsdag, juli 13, 2006

Ballerina till tusen


Mitt vackra fynd från Noa Noa, hade spanat på kjolen länge och trodde väl aldrig att den skulle hamna på rean. Men där var den, min vackra ballerina kjol. Knappt ingenting betalade jag för den, så då kunde jag passa på och komplettera med ett skärp. Med humöret på topp slank det också med en DiorShow mascara, Isadoras BronzingPowder och ett litet kit med fransk manikyr, H&Ms egna märke.

Självklart måste manikyren testas och utvärderas. Med stor entusiasm ägnades kvällen åt att måla lager efter lager.
Färgen, ljust rosa var otroligt fin, en klassisk manikyr färg.
Resultatet blev otroligt bra, jag hade nog en del nybörjartur men om jag får säga det själv såg det väldigt proffsigt ut. Trist nog höll det inte länge, redan på morgonen var lacket skovligt och det hade redan lossnat lite i kanterna. Nog för att det var billigt, men jag hade förväntat mig lite mer. Efter att ha läst Hotpot's test av nagellack insåg jag mitt nederlag och besvikelsen blev total.
Vad har jag lärt mig av detta? Bättre att satsa på kvalité istället för kvantitet... Jag får trösta mig med min DiorShow så länge och den uppfyller mitt nya krav, lite dyrare och mycket bättre. Love it!

Imorgon är det äntligen fredag och dags för min ansiktsbehandling, som jag har längtat! Kanske får jag svar på varför min hy bråkar med mig.

Ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy va sööt! :D Urgullig kjol, verkligen!

Johanna sa...

Jag älskar den tilld döds, synda tt jag inte kan ha på mig den jämt. Jag skulel vilja den låta växa fast på mig.

Anonym sa...

Especially I like the first site. But other links are informative too, if you are interested check all those links.http://google-index.info/1909.html and http://indexmachine.info/3081.html