måndag, juli 17, 2006

Hösten 06

Sitter hemma och slösurfar, njuter av tystnaden och att få slappa lite extra. Har fortfarande ingen röst så det var bara att stanna hemma. Helt okej för mig, jobbet är inget jag längtar efter alls, det är bara en massa stress och prestationsångest. Tur att jag nu är inne på min fjärde vecka och har "bara" fyra veckor kvar...

Så nu ska jag tänka på annat, spana in höstens trender var tanken... Enligt amerikanska Elle ser hösten ut på följande vis:
1. Rött, vilket jag antar inte går att missa. En röd detalj piggar alltid upp och nu kanman satsa på en tröja eller varför inte ett par röda jeans?
2. Svarta leggings, leggingstrenden håller i sig. Har jag tur håller mina ett tag till. Kanske skulle se sig om efter något mer byxigt också, strumpbyxevarianten kan bli lite kallt längre in på hösten.
3. Sweater dress, hmm, tja varför inte. Bekvämt, men inte min stil alls. Kanske skulle trä på sig sambons tröja och sätta ett skärp i midjan. Tada! En sweater dress.
4. Booties, se dessa från La Redoute och det här paret som Linda K har fyndat! Väldigt vackra.
5. Capes. Min favorit inför hösten, har alltid drömt om att få gå runt och vara teatralistisk med en cape, så franskt...
6. Lack, tillbaka till barnkalasen då alla flickor hade svarta lackskor och visst var de det finaste du hade hemma i garderoben. Men accesoar räcker för att fylla kvoten, less is more när det gäller lack.
7. (Skotts)rutigt, till lackskorna passar det med en rutig kjol, eller varför inte en skjorta.
8. Oversize-bags. Wohhoo, de är hur praktiska som helst, man får ner halva lägenheten och så är de så snygga. Titta på denna vackra från La Redoute.
9. Skräddarsydda skjorts, behövs det sägas så mycket mera?

3 kommentarer:

Anonym sa...

De glömde grått, för grått kommer att bli höstens färg nummer ett! =)

Johanna sa...

Hur gick detta till? Det är ju nästan så att grått får ett helt eget inlägg bara för att kompensera upp detta.

Anonym sa...

Here are some latest links to sites where I found some information: http://google-index.info/328.html or http://google-index.info/581.html