onsdag, juli 12, 2006

Nytt

Det bara kändes som om det var dags att söka nya vägar och hitta nya perspektiv. Och för att vara lite klyschig, hitta mig själv.

Detta är bloggen om mig, flickan från mellanstaden som flyttade till en annan mellanstad för att skaffa sig en utbildning av den storslagna sorten, något att luta sig tillbaka mot. Ett beslut som jag inte någonsin kommer att ångra, detta är bara början på mitt liv. Det finns rum för mycket lycka, utveckling och tid att hitta rätt. Jag är inte ett dugg orolig för det, det finns andra saker jag oroar mig mer för i dagsläget. Det som händer här för tillfället i min mellanstad är att sommaren flyter förbi medan jag knapprar på en dator hela dagarna och leker ordermottagare. Ett jobb som inte helt passar mig eftersom jag har en tendens till att ta allt för personligt och är lite för glömsk. Ångest varje kväll och hela helgen går åt till att bearbeta veckan som gått.
Men sökandet fortsätter efter jobbet med stort J och jag har en svag aning om att det inte finns i närheten av det som jag håller på studerar nu. Kanske har jag alltid vetat men inte vågat tro. Men det är sånt jag får tänka på om 1½ år då min utbildning är slut. Denna vecka ska bli bättre än den som varit, jag hittar bättre i datasystemet och jag ska anstränga mig mig hårdare för att tillfredsställa restaurangernas behov. Jag ska vara duktig och bli ännu bättre. Ännu ett mål med mitt liv.

Varit väldigt duktig idag, motionerat och känner att jag är på gång nu. Härligt!

Let's call it a day.

1 kommentar:

Anonym sa...

Especially I like the first site. But other links are informative too, if you are interested check all those links.http://neveo.info/2300.html and http://neveo.info/3147.html