tisdag, maj 22, 2007

Min sommar

Sådär ja, nu är jag hemma. Mitt äventyr är över. Det är många saker samtidigt: tomt, skönt, tråkigt, märkligt och en sorts vilsenhet.

Planer för sommaren: inga.

Jag hade laddat upp med en massa böcker, men de är snart alla utlästa. Regn sabbar lite av mina ligga-på-stranden-planer. Jag är bara lite bitter för det.

Så nu är jag i desperat behova av boktips, så ska jag skriva en lista och traska iväg till biblioteket. Så i sommar kanske min blogg blir en bokblogg. På min att-läsa-lista finns än så länge dessa:

Snön faller på cederträden av David Guterson
Hon går genom tavlan, ut ur bilden av Johanna Nilsson
Stenarna skola ropa av Ruth Rendell
Fjärillen i glaskupan av Jean.Dominique Banby
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
Enskilda samtal av Ingmar Bergman
Huset med den blinda glasverandan av Herbjorg Wassmo
S/Y Glädjen av Inger Alfvén
Våld - en historia om kärlek av Joyce Carol Oates

Och givetvis Economtrics och statestikens grunder.

Inga kommentarer: