söndag, maj 06, 2007

Landets heder står på spel


Alla mina kläder ligger i tvättpåsen och jag orkar verkligen inte tvätta, så idag promenerar jag runt i sommarklänning och leker att solen skiner utanför. Läser om EU och ojar mig över min egen lathet. Ska göra så en stund till, sen bär det av hem till Sandra för att se på matchen mellan Finland och Sverige. Matchen som jag väntat på sen i januari när jag kom hit. Jag har lagt fram min Sverigetröja och sjunger på hurtiga hejaramsor, friskar upp minnet i allehanda hockeyregler och dommartecken och övar på olika målgester.


Har hittat låten som kommer att bli min sommarplåga, lyssna på Lasse Lindh när han sjunger Varje litet steg. Fantastisk sång som gör mig sådär löjligt lycklig trots den stora olyckan i hans sång. Hans röst smeker sig runt allt det onda och blåser ömt på skrubbade knän och blödande hjärtan.


Annars lyssnar jag mycket på P3's webbradio, mest på p3 Svea och drömmer mig hem till sommarsverige. Jag har ungefär 1001 olika planer och idéer för sommaren och hoppas att i alla fall några av dem kommer att bli som jag tänkt mig.


Dagar kvar nu: 14

Inga kommentarer: