fredag, maj 04, 2007

Avskedsfest

Inget plugg alls idag. Mycket dålig stil. Istället ägnades dagen åt att bättra på mitt CSN-lån och ett boklån. Glo på Arkiv X och göra andra onödiga saker för att sen gå på goodbye-partyt som arrangerades hos studentkåren. Där delades det ut en årsbok där det skulle skrivas sentimentala saker i.

Lite vek i hjärtat blev jag när jag läste vad de goa människorna skrivit till mig. Den bästa kommer från min schweiz/italienska lover: "Hi Sweety! No, again! Dear wife, you are simply the best! Grazie per tutti i momenti magici... Bacino"

Jag som precis jobbat upp en liten mur mellan oss så allt skulle bli som förut, innan han blev min husband. Nu förstörde han allt och mina starka feministiska tankar flyger all världens väg för att istället ersättas av gröna alper och mig själv som den perfekta hemmafrun. Släppa allt och flyga dit, bosätta mig och lära mig flytande italienska fast ändå bo i ett civiliserat land. Låter perfekt och genast är drömmen och kindkyssar så mycket närmare.

Jag är så vek.

Inga kommentarer: