tisdag, september 12, 2006

Orkar inte/vågar inte

Ställde klockan på 10 för att gå upp och duscha och få en massa saker fixade idag. Först och främst ska jag gå ner till receptionen och köpa mig half board, min plan att laga min egen mat fungerar inte. Svårt att laga mat när det inte finns varken ugn köksredskap eller kylskåp. Jag har en minikyl på mitt rum, men den är inte kall, det är mer som en sval, med resultat att allt blir dåligt på bara några timmar i den här värmen. 793 euro kostar det, saftigt. Men då får jag frukost och ett mål varm mat om dagen, kan vara värt det.
Men det bär emot att gå ner till receptionen. Man skulle sagt till i förväg om man ville ha half board och de pratar knapp engelska där heller. Det är det här som har stoppat upp hela min dag, oviljan att gå dit och bråka. Men jag måste våga för tusan! Kan ju inte leva på luft... Jag har testat det och det gick inget vidare.

NU går jag. Ska stänga av allt och gå raka vägen dit.

Bums

Inga kommentarer: