måndag, september 25, 2006

Hejochhå

Självklart blev det inget besök på biblioteket idag heller... Istället blev det en lång färd för att försöka få tag på biljetter till onsdagens Champions league-match, Inter mot Bayern München. Vi gick iväg glada i hågen, jag menar hur lång tid kan det ta att köpa biljetter?
Svar: I Italien tar allt dubbelt så lång tid som du hade tänkt dig från början, om inte tredubblelt så lång tid. Okej då, vi var tio stycken som kom i en stor skrämmande internationell flock. För att komma in på bankerna här i Milano och Castellanza måste man gå genom en sluss, en i taget. Öppna dörren gå in, stänga dörren bakom sig, den låser sig och vänta på att dörren framför dig ska låsas upp av en vackt som sitter någonstans inne i katakomberna i banken. Bara den proceduren tog väl en fem sex minuter.
Väl inne är det helt omöjligt att köpa biljetter om man inte är italienare (!) och kan endast köpa biljetterna på plats men efter lite tjat och ett telefonsamtal är det helt okej. Nästa hinder är att man måste ha med sig legitimation för att få köpa biljetter. Alla langar fram vad de har till hands och en ny diskussion uppstår eftersom de inte är på italienska (daahh). Det kopieras och en annan man börjar skriva ut biljetter men det går väldigt långsamt. Helt plötsligt ber de oss komma tillbaka om en halvtimme eftersom de har dataproblem. Och ja, för att komma ut ur banken är det ännu en slussdörr som måste passeras.
Jaha, så vi strosar bort till ett intilliggande café för att vänta ut tiden. Efter de sedvanliga missförstånden på cafét gick vi tillbaka till banken, samma rutin för att komma in igen och lite tjat så hade vi plötsligt våra biljetter i händerna. Så yes! Jag ska se tidernas match!
Vi gick ifrån skolan klockan 11 och återkom 13.

Maila viktiga mail och läsa in mig på min artikel, lunch med Isac, möte med atrikelgruppen. Slängde ihop en PP-presentation på två timmar och ändå har jag hur mycket annat kvar att göra som helst. Saker som jag hade planerat att göra på mina 2 "försvunna" timmar. Men det ordnar sig, natten är lång.

Hittade det här roligt brevet från Fredrik Reinfeldt hos Karolina Lassbo: Brev från Fredrik Reinfeldt

Inga kommentarer: