torsdag, april 19, 2007

Ibland

När jag berättar för människor vad jag studerar frågar de ofta vad jag blir när jag är färdig. Ingenting brukar jag då svara för att sen snabbt tillägga att jag minsann ska bli statsminister och sen efter det gå i pension och bli hästuppfödare på heltid. Har inte just någon utbildning inom något av det förutom ett genuint intresse i både politik och allt som har med hästar att göra. Ibland funderar jag även på att ta någon kurs inom hästområdet, helst ett helt program. Tänk att få studera saker som man verkligen tycker om, som är en riktig passion. Kanske som belöning när jag fått mitt första riktiga jobb, eller så blir jag en av alla hobbyryttare där ute i landet. Vilket skulle passa mig med. Eller en annan plan: gifta mig rikt, jag kan tänka mig att det finns en del pengar i advokatbranschen, så Mr. SIFE-H ligger pyrt till för tillfället. Jag tror jag skulle bli en underbar hemmafru som skulle laga hans favoriträtter varje dag och se strålande ut varje dag när han kommer hem från jobbet. Under dagarna skulle jag fixa med hästarna och se till att allt går finfint där.

Det låter va?

Inga kommentarer: