torsdag, februari 08, 2007

Min mage är full av fjärilar och ett fånleende sprider sig över mina läppar i tid och otid. Men jag gillar det, jag menar, det är ju oftast att det är jag som står för underhållningen, så varför inte bjuda på lite flum.
Lars Winnerbäck tycker också om fjärilar:
"att fånga en fjäril, som vill fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst vilken kärlek som helst"
Idag snöar det, skönt, då måste det vara runt noll. De hade nämligen lovat oss ännu kallare väder idag än igår. Huh. Märkligt att man glömmer så fort hur kallt det egentligen är. Men det kanske är en bra skyddsmekanism. För om man verkligen kom ihåg den bitande kölden, de stumma fingrarna och tårna som domnat bort för långesedan antar jag att de Nordiska länderna skulle vara ganska tomma om vintern.
Anyways, har vi tur ikväll så kommer vi att gå på Svansjön. Jag håller verkligen tummarna. Näst sista föreställningen här i Helsingfors. Men jag kan inte riktigt samla tankarna just nu, allt vill bara gå åt samma håll, fel håll. Ska försöka distrahera mig en stund med en spännande bok om International Business.
Jaha, nu kommer det igen, fånleendet.

Inga kommentarer: