söndag, december 31, 2006

Snart nytt år

Well, well. Så var vi här igen. Självkritiskt ska här analyseras vad som hänt under året.

2006 kommer nog att förknippas med en massa ångest, 2 misslyckade förhållanden och en ny rubrik på cv:t. En ännu inte avklarad kurs i Econometri och en bortgången morfar. Det kommer vara året då jag fick en laptop och for iväg till Italien, men ställde snart in siktet på Finland. Men det var också året då jag fick lära känna en massa underbara människor som lärde mig att ta dagen som den kommer och göra sånt som är roligt, de som lärde mig att allt ordnar sig efter ett tag. Självklart har året varit fullt av besvikelser men också av massor av glädje och kärlek. Sitta på balkongen i Filips lägenhet och dricka drinkar och se på solnedgången. Vakna upp på samma ställe och äta frukost i solskenet. Sånt som betyder så mycket i efterhand.

2007 kommer att bli året då allt ska bli bra, allt ska glömmas och förlåtas. Upptäcka sanningar och väl dolda krafter i mig själv. Det är året då jag ska skriva en C-uppsats med min allra bästa Michael och återigen göra entré på Kåren. Kanske blir det året då jag vet vad jag vill med livet, kanske inte.

Inga kommentarer: