tisdag, december 26, 2006

Drömmar och behov

Just nu sitter jag och funderar på vad jag saknar i mitt materialistiska liv och inser att jag nog allt behöver en Ipod innan jag far iväg till grannlandet i öst. En blå vacker sak som rymmer mycket musik, jag menar, jag ska faktiskt spendera 16 timmar på en båt, alldeles ensam. Det kan gå åt lite musik då.

Måste köpa nya jeans med eftersom jag slängde ett par i Milano och har ätit för mycket pasta för att passa i mitt andra par. Wohhoo. Så jag får allt ta min syster under armen och ta henne med på en allmän upprustning. Sen vet man aldrig vad man kan springa på för roligt under tiden.

Jag ska genast se över vad som behöver uppdateras inför nästa äventyr och skriva en lång lista och shoppa med gott samvete. Lite har jag redan klarat av, jag tvingade med min syster in till stan den 23:e för att se om Örebro såg ut som jag kom ihåg den. Det gjorde den och jag hittade massa bra att ha saker som nya vinterstövlar (174,5kr!), ett brett diadem i fint skotskrutigt mönster, fint hårspänne, olivkroppslotion i bra travel size, lip balm och body lotion från BodyShop, fina Hello Kitty-trosor och korsett från H&M och sen lite tråkiga bra-att-ha-saker som deoderant eftersom jag lämnade kvar allt sånt i Milano... Ingen onödig vikt här inte. Han även med att gå in och klämma lite på en Bayswater och Ledbury. Ingen av dem var som jag trodde. Mycket märkligt.

Sen har vi förstås alla roliga julklappar, mycket fina sådana som till exempel bodybutter från BodyShop, Sex and the City säsong 4, elvisp, minneskort till kameran, scrapbook till mina reseminnen, svensk-finsk ordbok (kan vara bra att ha), svarta ballerinaskor, Hello Kitty t-shirt som min syster gjort, Lumene Blue Sensetive fuktcreme och ansiktsmask och lite pengar. Jag är toknöjd.

Jag har fått för mig att jag ska ut och motionera nu. Måste testa elljusspåret.

Inga kommentarer: