fredag, mars 23, 2007

SWOT

Fredagkväll och här sitter jag framför datorn och försöker lista ut hur man gör en SWOT-analys på Deutsche Post World Net. Inte så krångligt, men mest irriterande, jag menar jag hade kunnat hitta på minst 100 roligare saker att göra. Eller ja, ialla fall 2... Men det hör inte till saken. Det blir ganska snyggt och jag tycker själv att det låter proffsigt, får väl se vad de andra i gruppen tycker... Ville glänsa med snygga siffror från den svenska marknaden, men kunde inte hitta några. Typiskt! Joho, DPWN finns visst på den svenska marknaden, inte på postfronten men på logistikfronten, de äger nämligen DHL. Så mina rekomendationer till DPWN blir: Satsa inte på den "vanliga" posten utan fortsätt att köra på logstik och express frakt, för att ta sig in på snigelpost-marknaden verkar inte helt lätt, sen äger Posten typ 93% av marknaden och har bara ett hot, CityMail. Så nu vet du. Och jag ska fortsätta med en analys av den polska marknaden. Sen ska jag belöna mig med att plugga lite rysk ekonomi.

Go' natt Sverige!
(saknar dig i kväll)

Inga kommentarer: