tisdag, november 20, 2007

Reflektioner

Under de senaste fyra åren har jag träffat och bott tillsammans med två olika pojkar, båda charmerande på olika sätt, båda sagorna slutade ändå på väldigt liknande sätt. Men det är inte det som jag kommit på utan nu när jag hoppas att jag håller på att inleda något nytt som jag märkt att de alla tre har samma hyss för sig när de ska somna. De rör lite på ena benet så att de gungar (och hela sängen med dem). Jag frågar vad det ska vara bra för (jag som måste ha kolsvart, knäpptyst och totallugnt när jag ska somna). Han ler med stängda ögon medan förmiddagen lyser över den mjuka kinden. "Det är lugnande". Mitt hjärta smälter lite och jag fortsätter att läsa. Han kryper närmare, lägger armarna om mig och väntar på att jag ska bli klar.

Förlåt, men det var en fin helg och han är en vacker pojke.

Inga kommentarer: