tisdag, juni 19, 2007

Saker som jag ser fram emot

Behöver jag säga mer än så här: "Rengöring, peeling, ånga och grundlig porrengöring. Akupressur med aromessence/ampull, massage av ansikte, hals, dekolletage och axlar samt avslutande mask"?

Midsommar ser jag också fram emot, äntligen är vi på rätt köl igen och allt verkar gå enligt planerna.

Sitter och funderar på saker som jag kanske borde ta tag i. Jag vet att jag borde testa mina vingar på områden jag redan förkastat. Visst passerad jag alla mina (alla tre) svenskakurser med MVG i gymnasiet, men vad vet gymnasielärare om vad man egentligen kan? det har alltid legat och pyrt en dröm i mig, drömmen om att ffå skriva något som sedan publiceras. Men du vet, vara ihåg kommen för all framtid för att man åstadkommit något. Men inte kan man skriva saker utanför skolan? Skolan var fanns det alltid mallar som skulle följas och tydligen var jag ganska bra på att ta till mig de här mallarna, men om man skulle skriva fritt, hur skulle det bli då? Skriva om vilket ämne som helst, något som inte är en recension, referat eller argumenterande? Vet jag ens hur man gör?

Knäna vill skaka lite när jag tänker på det, vilket jag kan anse vara lite märkligt eftersom jag sällan darrar inför något annat som man borde darra för.

Men ändå sitter jag och funderar på om jag har något att delge världen, det tror jag egentligen inte, men min Maria får mig att tänka i andra banor och skickar uppmuntrande tillrop med jämna mellanrum. Kan jag tänkas ha tålamodet och inte vara sådär typiskt självkritiskt och inte radera det som blivit skrivet innan?

Inte just nu. Eller är det bara en undanflykt? Jag kanske borde testa? Om jag hade en fin anteckningsbok, då kanske jag skulle försöka. Kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ger dig en anteckningsbok så fort jag ser dig. Jag vet att du kan.

Johanna sa...

Haha, då var den undanflykten förstörd...