fredag, maj 02, 2008

Once again a total monster

Jag håller på och faller handlöst och totalt för någon. Det skrämmer mig, det bubblar i magen och axlarna vill dra sig upp mot öronen och en liten klump finns i halsen. En evig önskan om hans händer och blick. Hans röst och skratt. Jag väntar i evighetslånga stunder på hans meddelanden, att hans nummer ska dyka upp på mobilskärmen.

Men ikväll vägrar det att uppenbara sig. Det kommer inga svar på mina meddelanden. Klumpen växer sig större i halsen och blicken blir vild och stirrig. Hittar på ett tusen olika ursäkter till varför och två tusen olika situationer där jag borde bettet mig annorlunda. Alltid samma slutsats; han är helt utanför min liga och ångrar allt han sagt efter att umgåtts med mig i tre dagar. Nu när han sett den verkliga jag.

Varför är man alltid en jävla nybörjare på sånt här?

Inga kommentarer: