måndag, oktober 09, 2006

Baröppning på en söndag?

Var på baröppning igår. På en söndag. Bara där gick allt fel. Eller är det bara jag som tråkig svensk som missat något.

Vad jag kan komma ihåg har jag aldrig förtärt alkohol på en söndag förut. Har aldrig träffat någon som har förtärt alkohol på en söndag (bortsett från fotbollssöndag). Eller är jag fel ute?

Galet var det i alla fall. En gratis flaska med vin till oss sex och en privat liten buffé. Me love buffé. Ostar och små sörgåsar, pizza bitar och jordgubbar. Chips och jordnötter. Tackar! Och inte att förglömma det sjukt starka drinkarna. Men man får mycket alkohol för pengarna, det är väl så man ska tänka.

Var uppe klockan åtta imorse för att gå på föreläsning, en som jag egentligen inte behöver gå på eftersom jag inte ens ska göra tentan. Men jag avgudar föreläsaren så jag gå bara för nöjes skull. Han är min största idol för tillfället. Idag föreläste han om floating vs fixed exchange rates och monetary systems through times. Jag känner mig som fisken i vattnet eftersom jag redan har läst allt det där förut. Kanske därför jag kan njuta av det. Gaah! Jag skrev njuta. Det finns bara en utväg för mig. Jag måste bli finansminster. Möjligtvis jobba på centralbanken. Det skulle vara sjukt kul.

Jag tror jag ska leta mig bort till biblioteket nu när jag äntligen börjar få koll på det och inte tappar bort mig hela tiden. Jag har till och med lärt mig hur man använder katalogsystemet.

Yäy.

Inga kommentarer: